zondag 1 mei 2016

Duurzaamheidsavond D66 Lisse op donderdag 12 mei

Heel wat Lissers houden zich bewust of onbewust bezig met duurzaamheid. Huizen worden geïsoleerd, het afval wordt steeds meer gescheiden, er wordt geïnvesteerd in zonnepanelen en er rijdt hier en daar een elektrische auto.

Volgens D66 Lisse is er nog wel een lange weg te gaan en zijn er nog veel kansen die nu onbenut blijven. Voor inwoners gaat het om lagere woonlasten, voor bedrijven om meer omzet door de duurzame investeringen die mogelijk zijn. Uit idealistisch oogpunt kan er ook nog veel energie bespaard worden om onze voetafdruk te verkleinen.
Het is ook best lastig om goede ideeën en initiatieven om te zetten in concrete stappen. De overheid wil graag faciliteren; maar de weg vinden naar de juiste manier of financiering hiervan is voor inwoners soms lastig. Op initiatief van de fractie, organiseert D66 Lisse daarom een openbare thema-avond over duurzame manieren van wonen, vervoeren en leven. De avond vindt plaats op donderdag 12 mei vanaf 19.30 uur in de bibliotheek.

Na een woord van welkom door fractievoorzitter Jeanet van der Laan, trapt John Nederstigt de avond af om de aanwezigen te inspireren. John Nederstigt is wethouder in de gemeente Haarlemmermeer en is voorloper in duurzaam leven en beleid. Wie wil er nu niet minder woonlasten en investeren in een schonere toekomst? Adri de Roon, wethouder in Lisse, legt vervolgens uit wat er nu al gebeurt en mogelijk is in Lisse, waaronder een duurzaamheidslening. En tenslotte ondersteunen we inwoners en ondernemers om in gesprek te gaan over duurzame initiatieven en vragen we wat de rol van de gemeenten nog zou kunnen zijn. Wat heb je als burger inwoner nodig om die duurzame stap te zetten? Wat is jouw aanbod als ondernemer in duurzame maatregelen en producten? Ga in gesprek met ondernemers, mede inwoners en onze raadsleden Jeanet van der Laan, Erik Prins, Maarten Magielse en Jacqueline van Dooren. Zodat je daarna die stap wel makkelijk zet.

De avond vindt plaats in Bibliotheek Bollenstreek, Koninginneweg 79a, Lisse. Inloop 19.30 uur, aanvang 19:45, einde 21.30 uur.