D66 en ondernemers: Europa is belangrijk voor Nederland

D66 en ondernemers: Europa is belangrijk voor Nederland

Sterk Nederland, sterk Europa

De Europese Unie is voor Nederland van economisch levensbelang. Wij zijn een handelsnatie. Onze vrije export naar EU-lidstaten levert jaarlijks 120 miljard euro op. Anderhalf miljoen Nederlanders danken hun baan aan de export naar EU-landen. De Europese vrije interne markt moet de komende jaren worden vervolmaakt.

Voor diensten, voor digitale ondernemers en voor grensoverschrijdend vervoer. Vrij verkeer van werknemers is daarbij voor D66 een groot goed. D66 wil deze mobiliteit van arbeid bevorderen, met oog voor sociale gevolgen. Handel met landen buiten de Europese Unie moet eenvoudiger worden.Een vrije interne markt en vrije handel met onze omgeving creëert onmiddellijk welvaart en werk.

Volgens D66 kan een sterk Nederland niet zonder een sterk Europa. D66 wil in het debat de feiten voor zichzelf laten spreken, maar soms moet je het spreken overlaten aan anderen. Ondernemers onderkennen het belang van Europa voor Nederland maar al te goed. Het filmpje dat je hier kunt bekijken is al wat ouder, maar de boodschap is er niet minder krachtig om.

Stem 22 mei voor Europa, stem 22 mei D66.

Gepubliceerd op 15-05-2014 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018